училище

19.09.2021

Наръчник за фасилитатори в неформалното обучение (2009)

Ръководство за фасилитатори, участващи в подготовката и изпълнението на програмата с учебни сесии в Европейските младежки центрове Автор: Пл@тформа за толерантност Наръчникът за фасилитатори в неформалното обучение (2009) предоставя основна информация и практически съвети за всички, които участват в планирането …

02.04.2021

„Удивителни неща“…

…започват да се случват в среда на приобщаване и взаимно разбирателство Добрата история започва от мъничка искра Сигурно вече си забелязал из материалите на нашата Пл@тформа колко често повтаряме, че промяната започва от мен, теб и нас. А в секцията …

28.01.2021

Вътрегрупов фанатизъм

Утвърждавай своята гордост от това, че Понякога подмятанията и обидите в групата, към която принадлежим по някакъв признак, могат да бъдат особено неприятни и язвителни. По външни или по формални характеристики се числим към тази група, но има нещо различно …

27.01.2021

Нисък, дебел и грозен

Прояви на агресия към външния ти вид Заглавието на статията не бива да те стряска. В нея не говорим за нищо, което не се изказва в училище всеки ден – по много пъти и на много хора. Действителността е такава, …

18.01.2021

Семейно изключване

Нужно е да уважаваме различията, в които са отглеждани децата Семейството се състои от майка, баща и деца. С това разбиране се налага да се сблъскват стотици самотни родители, баби и роднини, които отглеждат деца в училищна възраст. Традиционното разбиране …

17.01.2021

Непремерени коментари в училище

Това е толкова гейско! Забеляза ли подзаглавието на статията? Ако не си – вгледай се внимателно. Дали подобно подзаглавие е подходящо за Пл@тформа за толерантност? От следващите редове ще разбереш защо сме избрали точно него. А сега се опитай да …

16.01.2021

Безгрижни учители, спокойни ученици

Ключът се крие във вниманието към равноценността на учениците и красотата в техните различия Учителите са основните носители на знанието и психическото израстване на учениците в училищната среда. Освен отговорност за образователните постижения на децата и младите хора, учителите заедно …

10.01.2021

Разходка по линията на тормоза

„Никой не може да бъде подложен на изтезания или нечовешко или унизително отнасяне или наказание.“ Тормозът, независимо от конкретното му проявление, е смущаващ, страшен и много болезнен. Не бива да се опитваш да го търпиш или да чакаш да изчезне …

27.12.2020

Дискриминация на хората с увреждания

Определение за увреждане, инвалидност и недостатъчност. Права на хората с увреждания и примери за дискриминация За увреждане обикновено се говори, когато един човек има ограничени възможности за извършване на определени физически и социални дейности. Това може да се дължи на:– …

22.12.2020

Обичам да мразя

Кой използва езика на омразата най-често? Как да разпознаем кога едно изказване е реч на омразата? Когато се замислим кой си служи с нея, обикновено първо ни изниква образът на тесногръд, натрапчив, предубеден, арогантен и нетолерантен човек. Но не винаги …

17.12.2020

Какво е „тормоз“?

Едно название с много различни лица Жертва на тормоз може да бъде всеки и във всяка възраст. И ти си бил жертва на тормоз в училище, вкъщи или в интернет, ако някой те е блъскал или удрял или ако са …

14.12.2020

Нетолерантно поведение в училище

Какво друго можем да научим в училище освен уроци по различните предмети? Училището е място, където ни учат не само на геометрия и граматика, но и на изграждане на общност и социално взаимодействие. Както и на работното място, в училищата …

11.12.2020

Стереотипи и предразсъдъци

Кое е общото между тях и по какво се различават? Стереотипи Стереотипите са представи и мнения, които са широко споделяни сред хората в дадена група. Стереотипите се формират от обобщаване – често твърде опростено – на един или повече отличителни …

09.12.2020

В търсене на подкрепа: разговор с приятел

Всеки чува това, което казваш. Приятелите слушат това, което казваш. Най-добрите приятели слушат и това, което не казваш. Приятелите ни са не просто наши близки, а неизменна част от нашето развитие като личности и в слънчевите дни, и в бурите …

09.12.2020

В търсене на подкрепа: споделянето с по-възрастен може да помогне

Не винаги можем да се справим сами Автор: Пл@тформа за толерантност Разговор с възрастен, на когото вярваме, може да ни помогне да преценим по-ясно трудна или заплетена ситуация, в която сме се оказали в личния си живот, и да ни …

07.12.2020

В търсене на подкрепа: споделяне със семейството

Винаги има кой да те изслуша Автор: Пл@тформа за толерантност Не във всяка ситуация се чувстваш готов да се обърнеш към някого вкъщи, за да споделиш проблем от личния си живот и отношения с хората или болезнен за теб момент, …

15.10.2020

Companion (2007)

Ръководство за провеждане на кампании, посветени на образованието и ученето за промяна към подобряване на разнообразието, правата на човека и участието Автор: Пл@тформа за толерантност Companion (2007) е ръководство, създадено в рамките на Младежката кампания на Съвета на Европа за …

15.10.2020

„Племето“ (The Tribe, 2014)

Толкова много истински думи – без диалог и субтитри Този филм е на езика на жестовете; няма субтитри или дублаж – защото любовта и омразата не се нуждаят от превод. Лентата е копродукция на Унгария и Холандия и грандиозен дебют …

14.10.2020

Училищният тормоз в „Клас“ (Klass, 2007)

Докъде може да доведе насилието в училище? Автор: Силвия Борисова Естонският филм „Клас“ (Klass, 2007, реж. Илмар Рааг) успява да предаде до най-малките детайли суровата действителност на училищния тормоз и последствията от него. При това – изцяло на езика на …

02.10.2020

Права на човека и реч на омразата

С какво речта на омразата представлява нарушение на твоите права? Автор: Пл@тформа за толерантност Откъде произлизат правата на човека? Правото е искане, което сме в пълното си основание да отправим. Имам право на стоките в кошницата ми за пазаруване, ако съм платил …

1 2